AH ‘Mijn Bonus Box’: een wassen neus of toch niet? 🛒

Delen:

Nieuw bij AH: ‘Mijn Bonus Box’. De ‘Mijn Bonus Box’ van de Albert Heijn is gebaseerd op jouw aankoopgeschiedenis en biedt hiermee uitsluitend persoonlijke bonus aanbiedingen. Klinkt goed natuurlijk maar helaas is het wat mij betreft wel een wassen neus. De niet welkome wekelijkse verrassingsbox vervangt namelijk de tot nu toe welbekende en simpel werkende AH persoonlijke bonus aanbiedingen. Het is hiermee voor de duidelijkheid daarom niet zo dat we nu nog meer persoonlijke AH bonus aanbiedingen zullen krijgen iedere week. Albert Heijn heeft een minder eenvoudige manier bedacht om jou van AH persoonlijke aanbiedingen gebruik te laten maken. Voor mij daarom een niet welkome verrassingsbox maar misschien denk jij hier anders over? Vorm je eigen mening naar aanleiding van het lezen van dit blog artikel.

Lees ook: ONLINE BOODSCHAPPEN ALBERT HEIJN REVIEW | ONZE ERVARING & ONLINE BOODSCHAPPEN DOEN DOOR TWEEDE CORONAGOLF

De ‘Mijn Bonus Box’: een niet zo welkome verrassingsbox van de Albert Heijn

De werking van de AH ‘Mijn Bonus Box’ is zeer vergelijkbaar met de Lidl Plus app kortingscoupons. Een kwestie van “beter goed gejat dan slecht bedacht” zullen we maar zeggen. Blijkbaar houdt de Albert Heijn de Lidl Plus app van de discount supermarkt concurrent goed in de gaten. Helaas is het nu met de introductie van de AH ‘Mijn Bonus Box’ wel zo dat bij de Albert Heijn vanaf nu (net als bij de Lidl) persoonlijke aanbiedingen geactiveerd moeten worden. Waar je voorheen niks hoefde te doen behalve de AH bonus kaart in te scannen om van een persoonlijke aanbieding gebruik te maken moet je dat nu wel. Dit is geen verbetering als je het mij vraagt maar hiervoor heb ik overigens wel een oplossing bedacht (hierover later meer in deze blog).

Ik ben benieuwd of de Albert Heijn binnenkort ook met een ‘Albert Heijn bonus boodschappen spaarmeter’ komt als alternatief voor de ‘gratis boodschappen spaarmeter bij de Lidl’. Een beetje meer concurrentie in het voordeel van de consument kan natuurlijk nooit geen kwaad. Persoonlijk ben ik in de huidige vorm van de AH ‘Mijn Bonus Box’ niet blij met deze nieuwe ontwikkeling. Het verplichten om een AH ‘Mijn Bonus Box’ aanbieding te activeren maakt het waardeloos voor mensen zonder AH app en die “minder handig” zijn op digitaal gebied. Tot voor kort kon iedere digibeet in Nederland met een AH bonus kaart van elke bonus aanbieding gebruik maken. Sinds kort is dit helaas niet meer mogelijk met de introductie van de AH ‘Mijn Bonus Box’. Laten we hopen dat de Albert Heijn mijn oplossing van het deactiveren in plaats van activeren zal doorvoeren.

Albert Heijn ‘Mijn Bonus Box’ persoonlijke aanbiedingen in de AH app

AH bonus box: Albert Heijn 'Mijn Bonus Box' aanbiedingen in de AH app
Albert Heijn ‘Mijn Bonus Box’ persoonlijke aanbiedingen in de AH app

Persoonlijke AH ‘Mijn Bonus Box’ aanbiedingen die je helaas moet activeren in de AH app

Een maximum van vijf persoonlijke aanbiedingen uit de AH verrassingbox kan geactiveerd worden

Bij de Albert Heijn krijg je iedere week in totaal tien persoonlijke AH ‘Mijn Bonus Box’ aanbiedingen. Hieruit mag je er maximaal slechts vijf kiezen. Het grote voordeel van de extra Albert Heijn ‘Mijn Bonus Box’ aanbiedingen is dat deze daadwerkelijk persoonlijk zijn. Aangezien een aanbieding uit de AH verrassingsbox is gebaseerd op jouw aankoopgeschiedenis bij de Albert Heijn is er een grote kans dat je de persoonlijke aanbieding nuttig zult vinden. Het grote nadeel is wel dat je voorheen meer dan vijf persoonlijke aanbiedingen kreeg en nu beperkt wordt tot een maximum van vijf die je ook nog eens moet activeren. Niet echt een verbetering als je het mij vraagt.

Iedere AH ‘Mijn Bonus Box’ aanbieding moet individueel geactiveerd worden in de AH app

Het is heel onhandig en jammer dat iedere Albert Heijn ‘Mijn Bonus Box’ aanbieding per sé geactiveerd moet worden in de AH app indien je er gebruik van wilt kunnen maken. Het activeren van Albert Heijn ‘Mijn Bonus Box’ aanbiedingen is hiermee naar mijn mening fout gevoelig waarbij je het bijvoorbeeld simpelweg vergeet om te doen. Het grote voordeel van de hiervoor tot voor kort beter werkende persoonlijk AH bonus aanbiedingen is juist dat deze niet geactiveerd hoeven te worden. Hiermee zorg je ervoor dat iedereen (ook bijvoorbeeld ouderen zonder de AH app) door de AH bonus kaart in te scannen persoonlijke AH bonus korting zouden kunnen krijgen.

Mensen die “minder handig” zijn op digitaal gebied zullen door de verplichting om de AH ‘Mijn Bonus Box’ aanbiedingen te activeren in de AH app niet kunnen profiteren bij de Albert Heijn. Dit is toch niet iets wat we met zijn allen zouden moeten willen? Doe mij maar gewoon weer de simpel werkende persoonlijke AH bonus aanbiedingen zoals we die tot voor kort gewend waren of invoering van onderstaande oplossing.

Deactiveren in plaats van activeren zou de AH ‘Mijn Bonus Box’ beter maken voor iedereen

Het zou top zijn als Albert Heijn ervoor kiest om standaard alle AH ‘Mijn Bonus Box’ aanbiedingen te activeren. Hierbij dan wel de mogelijkheid geven voor alle AH klanten om een AH ‘Mijn Bonus Box’ aanbieding te deactiveren. Het voordeel voor de AH consument is dat diegene hiermee ervoor zorgt dat de aanbiedingen de volgende keer nog persoonlijker zijn. Hiermee bereik je hetzelfde resultaat: mensen deactiveren de ‘Mijn Bonus Box’ bij de Albert Heijn die ze niet willen in plaats van het activeren.

Het is toch ook veel makkelijker en leuker om te bepalen wat je sowieso niet wilt in plaats van wat je wel wilt? Bovendien heeft niet iedereen zin om iedere week in de AH app te bedenken welke ‘Mijn Bonus Box’ aanbiedingen deze week nuttig zullen zijn. Hiermee zorg je ervoor dat de ‘Mijn Bonus Box’ aanbiedingen bij de Albert Heijn in essentie hetzelfde werken als hoe de AH persoonlijke bonus aanbiedingen tot voor kort werkten.

Persoonlijke ‘Mijn Bonus Box’ aanbiedingen van de Albert Heijn: een sigaar uit eigen doos?

Bij het doornemen van de ‘Frequently Asked Questions’ over de AH ‘Mijn Bonus Box’ ben ik erachter gekomen dat de verrassingsbox van Albert Heijn de persoonlijke AH bonus aanbiedingen vervangt. Onderaan de streep zijn er hiermee geen extra AH persoonlijke bonus aanbiedingen als voorheen. Dit is natuurlijk geen verbetering zeker gezien het feit dat je elke AH ‘Mijn Bonus Box’ aanbieding één voor één moet activeren tot een maximum van vijf. Het is hiermee een sigaar uit eigen doos die met tromgeroffel is geïntroduceerd terwijl het in de huidige vorm zeker geen verbetering is. Het is simpelweg een kopie van de kortingscoupons bij de Lidl met als grote verschil dat je bij de Lidl ze allemaal stomweg kunt activeren voor het gemak. Bij de Albert Heijn moet je bewust nadenken welke vijf je wilt activeren en je kunt je keuze helaas later niet meer aanpassen.

Wees je er overigens bewust van dat de persoonlijke ‘Mijn Bonus Box’ aanbiedingen niet beter hoeven te zijn dan de reguliere bonus aanbiedingen van de Albert Heijn. Het is daarom handig om prijsbewust te zijn ten aanzien van de aanbiedingen die regelmatig voorbijkomen om dit voor te zijn.

Jouw privacy is geld waard voor de Albert Heijn in de vorm van persoonlijke aanbiedingen

De AH ‘Mijn Bonus Box’ persoonlijke aanbiedingen krijg je alleen als je jezelf aanmeldt in de AH app voor persoonlijke aanbiedingen. Met andere woorden: je krijgt alleen extra AH ‘Mijn Bonus Box’ aanbiedingen als jij jouw privacy gevoelige data gratis weggeeft aan Albert Heijn. Vind jij dit het waard? Ik wel: het is voor mij geen geheim wat ik iedere week bij de Albert Heijn koop. Deze data mogen ze best gebruiken om door middel van data-analyse goede AH ‘Mijn Bonus Box’ aanbiedingen te bedenken. Daarnaast: aangezien wij online boodschappen doen bij de Albert Heijn zijn alle AH online boodschappen bestellingen ten slotte toch al ergens in de ‘cloud’.

Gejat van de Lidl kortingscoupons maar “dat is het lekkere van de Albert Heijn”

Iedereen kent die slogan denk ik wel: “dat is het lekkere van Albert Heijn”. Voor de AH ‘Mijn Bonus Box’ aanbiedingen geldt dit ook tot op zekere hoogte. Albert Heijn heeft overduidelijk afgekeken bij de Lidl supermarkt maar ze doen het net even anders en slechts iets beter. Ik zeg bewust “iets” beter want het enige wat ze beter doen is dat de AH ‘Mijn Bonus Box’ aanbiedingen daadwerkelijk persoonlijk zijn. Wat ze slechter doen is om niet de mogelijkheid te geven om alle persoonlijke aanbiedingen in de AH ‘Mijn Bonus Box’ te kunnen activeren. In tegenstelling tot de Lidl Plus app kun je wel onbeperkt alle persoonlijke aanbiedingen (Lidl Plus app kortingscoupons) activeren én deactiveren.

Gejat van de Lidl kortingscoupons maar dat is het lekkere van de Albert Heijn…

De Lidl Plus app kortingscoupons vergeleken met de AH ‘Mijn Bonus Box’ aanbiedingen in de AH app

Bij de Lidl krijg je iedere week een niet te voorspellen hoeveelheid kortingscoupons. Het grote nadeel van de Lidl Plus app kortingscoupons is dat deze niet persoonlijke aanbiedingen zijn. In de Lidl plus app staat wel “Voor jou” maar ze zijn niet gebaseerd op eerdere aankopen. Dit in tegenstelling tot de AH ‘Mijn Bonus Box’ aanbiedingen. Wij kopen bijvoorbeeld nooit vlees bij de Lidl maar krijgen daarentegen hiervoor wel regelmatig aanbiedingen.

Bovendien is het een nadeel dat alle Lidl plus app kortingscoupons één voor één geactiveerd moeten worden om van de speciale korting gebruik te kunnen maken. Helaas maakt de Albert Heijn deze fout ook. Specifiek voor de Lidl plus app zou het superhandig zijn als de Lidl plus app kortingscoupons standaard geactiveerd zouden zijn. Op basis van deactivaties zouden de aanbiedingen vervolgens steeds persoonlijker gemaakt kunnen worden. Alhoewel ik mijn twijfels heb bij de Lidl plus app ten aanzien van persoonlijke aanbiedingen zoals reeds omschreven. Ten slotte moet je ook niet vergeten om je Lidl Plus app kaart in te scannen anders krijg je überhaupt geen korting. Dit zijn we gelukkig al gewend bij de Albert Heijn met de AH bonus kaart.

Lees ook: VERGELIJKING AH BONUS APP EN LIDL PLUS APP
& WAAROM IK TOT VOOR KORT JUIST GEEN ONLINE BOODSCHAPPEN DEED

Conclusie AH ‘Mijn Bonus Box’: een sigaar uit eigen doos 🛒

De AH verrassingsbox is (nu nog niet) een verbetering ten opzichte van de welbekende en simpel werkende persoonlijke AH bonus aanbiedingen. Het is jammer dat de AH ‘Mijn Bonus Box’ de persoonlijke AH bonus aanbiedingen vervangt. Veel beter zou het zijn als het daarbovenop extra persoonlijke AH bonus aanbiedingen zouden zijn. Ik ga er vanuit dat de Albert Heijn niet terug zal gaan naar de oude persoonlijke AH bonus aanbiedingen. In plaats daarvan zou het een welkome verbetering van de AH ‘Mijn Bonus Box’ zijn als alle aanbiedingen standaard geactiveerd zullen zijn met de mogelijkheid om ze te deactiveren voor extra personalisatie en betere aanbiedingen de volgende keer. Hiermee blijft iedere AH supermarkt klant (ook ouderen en digibeten) genieten van de persoonlijke AH bonus aanbiedingen zonder de nieuw geïntroduceerde nadelen in de vorm van de AH verrassingsbox. Een niet zo welkome verrassing vooralsnog wat mij betreft.

Lees ook: RENTE DIGITAAL AH KOOPZEGELS SPAREN | HOGE RENTE TIPS & REVIEW AH KOOPZEGELS SPAREN DIGITAAL | >6% RENTE TIPS 


Wat vind jij van de nieuwe AH ‘Mijn Bonus Box’? Een wassen neus, een sigaar uit eigen doos of ben je juist super enthousiast? Laat het weten in een reactie onderaan deze blog.

Delen:

15 Antwoorden aan “AH ‘Mijn Bonus Box’: een wassen neus of toch niet? 🛒”

  1. Blijkbaar vond en/of vindt Albert Heijn BV (“Koninklijke Ahold Delhaize NV”) informatie van een klant belangrijker dan communicatie met een klant. Uitsluitend korting geven via een app op een dure telefoon, wat zo ‘handig’ is bij een kassa, ging mij een stap te ver. In deze tijd van het coronavirus COVID-19 (“Corona”) konden ze de bonus aan de ((‘uiteraard’) hardwerkende) baas van Albert Heijn BV geven. Ik ga wel naar een winkel, waar de winkelwagen (wel) goed werd schoongemaakt en je niet hoefde af te rekenen bij zo’n smerige zelfscankassa. De klant was (immers) koning.

  2. Deze actie discrimineert de oudere klanten die geen smartphone hebben of die niet goed hiermee om kunnen gaan. De bonuskaart is eenvoudiger voor deze mensen. Op deze manier gaat
    AH klanten verliezen.

    1. Een telefoon gebruiken bij zo’n ranzige kassa, waar iedereen met zijn handen aan heeft gezeten in een tijd van een pandemie, was niet handig. Dat was het lekkere van Albert Heijn BV!

  3. Wat een ontzettend vervelende bezuinigingsmaatregel is dit van Albert Heijn!

    Waar dus vroeger de persoonlijke bonusaanbieding altijd en allemaal geldig waren, heeft AH bedacht het mensen nu moeilijk te gaan maken.
    1) Je bent dus verplicht om een app te gaan gebruiken, ook al doe je gaag je boodschappen op een kompjoeter.
    2) In de app mag je die zgn. extra aanbiedingen allemaal gaan bekijken
    3) Dan moet je vervolgens de aanbiedingen die je wilt activeren
    4) SWITCH weer terug naar je PC en daar zoeken naar de producten om ze in je (online) mandje te gooien.

    Waarom?? Waa-rom?? Echt.. Wie dit heeft bedacht moet heel snel terug naar school.
    Kan maar 1 reden bedenken waarom je klanten zo zou willen pesten; complexe en vervelende bezuiniging.

    Ik vind het wel knap dat ze dit weten te brengen met een glimlach en dat de pers dat ook vrolijk overneemt.

    Maar mij als klant jaag je ermee weg. Hoe heette die andere online super ook al weer….

  4. Ik krijg het niet voor elkaar om in de app deze persoonlijke aanbiedingen aan mijn onlinebestelling toe te voegen. Vreemd, moet dat dan persé op mijn computer of moet ik deze persoonlijke aanbiedingen in de winkel aanschaffen, waar ik dan met mijn bonuskaart kan afrekenen? Dit is inderdaad geen verbetering en allerminst klantvriendelijk!

  5. IK en anderen die ik ken en velen van ons zijn al jaren klant bij de Albert Heijn en de meesten van ons, waaronder ikzelf, zijn beslist niet van plan om een “smartphone” te kopen en de reden is eenvoudig: Ik wil de kans op oplichting (www.politie.nl/themas/whatsapp-fraude-vriend-in-noodfraude.html) zo klein mogelijk houden als wat maar mogelijk is. Na deze manier van “Klantontbinding”, inderdaad het tegenovergestelde wat men van een bedrijf, in dit specifieke geval de Albert Heijn, mag verwachten in de vorm van klantenbinding, geef ik deze winkelketen tot eind november de tijd om met een passende oplossing te komen en ik heb er al eentje bedacht die makkelijk uitvoerbaar is. Maak in het dashboard op de website, die is te vinden na het inloggen met bijvoorbeeld een computer of laptop, een knop/linkje om bij “Mijn Box” te komen. Voor een beetje softwareontwikkelaar, desnoods huurt Albert Heijn een softwareontwikkelaar in. zou dit, relatief gezien, een eenvoudige ingreep moeten zijn.

  6. De maand november 2020 telt nog 12 dagen en ikzelf en anderen die ik ken, halen steeds meer en meer de dagelijkse/wekelijkse boodschappen bij andere winkelketens. Er zijn nog zat andere supermarktketens als Albert Heijn en ook groothandels waar men, ook als particulier tijdens deze corona crisis, boodschappen mogen en kunnen halen. Kijk maar: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_supermarkten#Huidig en https://nl.wikipedia.org/wiki/Zelfbedieningsgroothandel .

    1. Miste je de “verdeel-en-heerspolitiek” (“verdeel-en-heersstrategie”) van de “superverspreidersmarkt” (“superverspreidingsmarkt”) dan niet? Of … moest de vraag “Wat had jij in de ‘Mijn Bonus Box’ (“BB”)?” toch (niet) worden gesteld?

  7. De directie Albert Heijn, wat tot het Ahold Concern behoort,

    De maand november 2020 duurt vanaf vandaag nog maar 5 dagen en u hebt dus nog 5 dagen de tijd om uw beleid rondom “Mijn Bonus Box” te gaan wijzigen.

    Na een tip, van iemand anders, waarvan ik de naam niet ga noemen en die tip gaat veel en veel verder als wat ikzelf en een x-aantal bekenden van mij eerst van plan waren, gaat de boycot vanuit onze kant niet alleen gelden in de richting van de winkels van Albert Heijn, maar ook de overige (web)winkels die in het binnen- en het buitenland tot het Ahold Concern behoren, zoals die van de Etos, Gall&Gall, Bol.com, Delhaize enz. enz.

    Voor hen die een simpel overzicht willen over de (internet)winkelketens die tot het Ahold Concern behoren en die ook deze (web)winkels in het binnen- en het buitenland willen gaan boycotten: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ahold_Delhaize#Merken_en_formats_per_land .

  8. Ik ben ontevreden over de bonus-box. Als ik daar gebruik van wil maken moet ik eerst op mijn telefoon de app op zoeken en dan duurt het nog wel even voordat ik de bonusartikelen gevonden heb. Meestal zijn het artikelen die ik nog nooit gekocht heb en ook geen belangstelling voor heb. Ik denk dat ouderen hier moeite mee hebben. Het is dan ook niet sociaal om een drempel op te werpen voor mensen zonder mobiel en voor diegenen die niet zo handig zijn met dit toestel. Ik ben 78 jaar en het kost mij moeite om bij die aanbiedingen te komen. Waarom heeft AH de persoonlijke bonus afgeschaft? Dat was simpel en doeltreffend! Wilt u aub die weer in ere herstellen.

  9. Aan de directie van Ahold-Delhaize: Ondanks de ruime keuze in producten en die van goede kwaliteit zijn, hebben een x-aantal personen en ikzelf definitief afscheid genomen van alle (web)winkels welke tot dit concern behoren.
    Laat ik het zo zeggen over het x-aantal personen waar ik het hiervoor steeds over heb gehad: Dit aantal personen en in de meeste gevallen gaat het dus om huishoudens vanaf 2 personen en meer, gaat niet om zo maar een aantal personen/huishoudens welke in de buurt van de 10 komt, neen, het gaat om veel meer personen/huishoudens op landelijke basis (van Vlissingen tot Groningen en van Den Helder en tot Maastricht, zeg maar gerust dat het om vele, vele tientallen of zelfs om nog (veel) meer personen/huishoudens gaat.

    Wanneer men op een arrogante manier mensen ergens toe gaat dwingen, om zoals het verplicht aanschaffen van een “smartphone”, om van welke vorm van een kortingsactie gebruik te kunnen blijven maken, ook al krijgt zo’n kortingsactie een andere naam, kost dat u (uiteindelijk) vanzelf klanten waar u, ook al was de winst per klant nog zo klein, winst op had kunnen maken.
    Maar ja, er zijn bij de directie/het management van het Ahold-Delhaize concern blijkbaar een x-aantal, meer dan heilige personen (telt u het aantal letters maar van schijnheilig maar na en ja, schijnheilig heeft nou eenmaal meer letters als heilig,) die denken dat men zelf Keizer is, waardoor de klant, die normaal gesproken, bij welk bedrijf dan ook, (klant=)Koning zou moeten zijn, buiten spel wordt gezet!

    Ahold-Delhaize:

    Daag!
    Toedeloe!
    Houdoe!
    Doei!
    Bekijk het maar!
    Tabee ermee!
    Toedeledokie!
    Enz!
    Enz!

    En tot slot: Weg zijn een x-aantal klanten(=Koning) en dat vanwege een pure en ongekende vorm van arrogantie van uw kant!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Scroll Up